سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحول درمدیریت آموزشگاهی ویژه استان کردستان

شما امروز نسبت به خودتان چه احساسی دارید؟

روز چهارشنبه پنجم آبان ماه سال نود در مدارسم صبحگاه یکی از مدارس ناحیه2 سنندج حاضر شدم و چند دقیقه­ای درباره هوش­های چندگانه و یادگیری و یاد دهی برای بچه ها صحبت کردم هدفم بالابردن اعتماد به نفر بچه ها بود به این خاطر جمله ای را از پرفسور سمیی بزرگ ترین جراح مغز و اعصاب نقل کردم که: « ساختار مغز همه­ی انسان مثل هم است» و نقل به مضمون وبیان این جمله که « همه­ی کودکان نیز با هوشند» اگر... وما گاهی به اشتباه برچسب تنبل، کودن،... به دانش آموزان می زنیم و یاد آوری این مطلب که ذهن انسان مثل ماهیچه عمل می کند و هر چه بیشتر عمل کند قوی تر می شود در پایان چند سوأل طرح کردم و بچه ها پاسخ دادند سوأل اول این بود احساساتتان را در این روز نسبت به خودتان بنویسید؟

دانش آموزان 6 کلاس جواب دادند و من همه را مطالعه نمودم احساس­ها متنوع بود اکنون اندکی از آنها را نقل می­کنم:

  1. نسبت به روزهای عادی خیلی احساس خوب­تری دارم چون حرف­های معنی داری برایم زدند و برایمان آن قدر احترام قائل بودند که از ما سوأل پرسیدند.
  2. با حرف های که سر صف شنیدم احساس می­کنم دوباره زنده شده خیلی خوشحالم که این حرف­ها را شنیدم.
  3.    من امروز احساس ترسناکی دارم چون مدیر ما همه ما را دعوا می­کند.
  4. من احساس خوبی ندارم چون که زنگ ورزش زنگ اول بود وبسیاری از وقت­مان هم از دست رفت ولی از طرفی حرف­های بسیار خوبی از آقای... شنیدم که بسیار به دردمان می­خورد.
  5. احساس ترس و سوز به دلیل این که یک نفر از دانش­آموزان همه­ی شیرهای آب حیاط را شکسته است و می­خواهند همه­ی کلاس را تنبیه کنند.
  6. من امروز احساس می­کنم که در این روز همه ما در کلاس سه دوم کتاب بعدی می خوریم.
  7. روز خیلی خوب بود احساس خوبی نسبت به این روز خیلی خوب دارم احساس می­کنم که دوباره از نو بزرگ شده­ام
  8. احساس می­کنم تازه متولد شده­ام احساس بزرگی می­کنم به خودم آمدم می­خواهم در آیندخ ایزاک نیوتون و...
  9. امروز از همان ساعتی که از خانه خارج شدم احساس خوبی داشتم و وقتی نیز وارد مدرسه شدم و به صف ایستادم و بعد از آن ورزش کردم این احساس بیشتر شد نمی دانم که بوی بارانی بود که این حس به وجود آورده بود... یا آن موقع که حرفهای آقای ... را شنیدم احساس غرور و به خود بالیدم زیرا توانستم که خود را دریابم.
  10. من امروز فهمیدم که دنیا 24 ساعت نیست دنیا در 5 یا 30 ثانیه تغییر می­کند من امروز درک کردم که خداوند چه نعمتی به ما داده یعنی مغز انسان فهمیدم که من هستم تیز هوش هستم.
  11. امروز با خوشحالی شروع کردم و خیلی خوشحال هستم و درست ددرم همیشه این طور باشد.
  12. من امروز فوق العاده تحت تأثیر حرف­ها قرار گرفتم من امروز خوشحالم و امید زیادی به آینده دارم.
  13. امروز این حرف­ها مرا امیدوارتر کرد به تأثیر گذاری برخود، شهر خود ، کشور خود و جهان .
  14. من در این روز احساس خاص و مهمی نسبت به خودم و همنوعانم دارم من در این روز احساس خوشحالی می­کنم.
  15. من امروز چیزهای با ارزشی را یاد گرفتم.

آنچه ذکر شد دیدگاه پانزده نفر بود. چون سوأل نیاز به هوش انتزاعی داشت خیلی از بچه­ها نتوانسته بودند جواب بدهند اما تعدادی که دارای هوش انتزاعی بودند جواب­های متفاوت داده بودند ود کل آنها به خودشان و آینده امیدوارتر شده بودند.

شما در مورد این یادداشت چه دیدگاهی دارید؟ آیا نیاز هست ما هر روز از، دانش­آموزان بپرسیم نسبت به مدرسه کلاس درس، معلم ... چه احساسی دارند؟

آیا این سوال ما را با مشکلات موجود در مدرسه آشنا نمی سازد؟ شما را را چه دیدگاهی است. اگر شما کارشناس آموزش بودید چه کارهایی می کردید؟

اظهار نظر حکیمانه شما و ارسال آن به پیامک 09365463138 برای اصلاح دیدگاهها موثر و با ارزش خواهد بود پس منتظر دیدگاه حکیمانه شما هستم.

محمد فایق مجیدی

"کارشناس مسئول آموزش راهنمایی استان کردستان"


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان

 

احتراماْ آموزش راهنمایی با همکاری مدیران مدارس فاطمیه و پیشگامان در نظر دارد در راستای جشنواره نوجوان خوارزمی طرح ها و ابتکارات خلاق دانش آموزان به صورت شهرستانی برگزار نماید از مدیران محترم مدارس راهنمایی در خواست می شود ابتکارات خلاق دانش آموزان را جمع بندی نموده و تا تاریخ 15/12/1390 به دبیرخانه جشنواره  فوق (راهنمایی پیشگامان ) ارسال نمایند0 ضمناْ بخشنامه و دستورالعمل طرح فوق به مدارس راهنمایی ارسال شده است 0شایسته است مطابق دستورالعمل ارسالی  مدیران محترم اقدام نمایند 0دانش آموزان می توانند در تمام زمینه ها شرکت و محدودیتی برای انتخاب موضوعات وجود ندارد0 


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان

احتراماْ ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و معاونان محترم فناوری و عوامل اجرای مدارس و برگزار کنندگان المپیاد علوم تجربی و حرفه وفن که با رقابتی فشرده  بین دانش آموزان دوره ی راهنمایی شهرستان مریوان با میزبانی مدرسه راهنمایی امیر کبیر برگزار شد نتایج نهایی به شرح زیراعلام   می گردد.

 

گروه حرفه وفن :

 

رضوان حسینی-شهره وهابی- ژینو راستخدیو

گروه علوم تجربی:

مهسا خالدی- نگین براری- هدیه دادور

جهت اطلاع ازامتیازات دانش آموزان  فایل زیر را دریافت نمایید0


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان
جلسه هم اندیشی مدیران مجتمع های شهری وروستایی آموزش وپرورش شهرستان مریوان با هدف بررسی و تجزیه وتحلیل نتایج امتحانات نوبت اول و اجرای طرح های مختلف در دوره ی راهنمایی در بهمن ماه سال جاری با میزبانی مجتمع معراج برگزار شد0

ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان
کسب درآمد کسب درآمد ns1.oxinads.net ns2.oxinads.net