سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحول درمدیریت آموزشگاهی ویژه استان کردستان

خبرگزاری پانا : معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی تبیین برنامه‌های حوزه معاونت آموزش متوسطه مازندران گفت : طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در مدارس کشور اجرا می‌شود.
1393 شنبه 31 خرداد ساعت 09:27 

به گزارش خبرنگار  آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، علی زرافشان در گردهمایی تبیین اهداف و برنامه‌های سال تحصیلی 94-93 حوزه معاونت آموزش متوسطه مازندران که در خزرآباد مجتمع آموزشی و رفاهی فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: برای تحقق شعار دولت و تدبیر و امید کارها باید طبق برنامه انجام شود.

 معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران به لحاظ دستیابی به شاخص‌های کمی و کیفی در صدر استان‌های کشور قرار دارد، افزود: تمام افرادی که برای آموزش و پرورش مازندران زحمت کشیدند شاهد به ثمر نشستن آن هستند.

 

زرافشان بیانات رهبری در هفته معلم را سرمایه فرهنگیان دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش باید طبق چشم‌انداز ترسیم شده کار خود را پیش ببرد.

 

وی با بیان اینکه منویات رهبری مبنی بر مشارکت همه دستگاه‌ها در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بوده است، تصریح کرد: برای تحقق منویات رهبری وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش شد.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش مسئولیت استان‌های صدرنشین کشور در حوزه آموزش و پرورش را برای اجرای سند تحول بنیادین سنگین دانست و گفت: پشتوانه سند تحول بنیادین مبانی نظری و تغییر در مدیریت مدارس است.

 

وی هدف سند تحول بنیادین را دستیابی به مراتبی از حیات طیبه عنوان کرد و ادامه داد: استمرار ارتقا موقعیت یادگیرنده از مواردی است که در درون مدرسه باید ایجاد شود.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه به عنوان کانون تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدرسه باید در چارچوب قانون برخوردار از قدرت تصمیم‌گیری باشد.

 

وی تعریف مدرسه را در سند تحول بنیادین، خودارزیاب، مسئول و پاسخگو دانست و گفت: مدرسه باید مبتنی بر رویکرد نقدپذیر و مشارکت‌جو باشد.

 

زرافشان با اعلام اینکه در سال تحصیلی آینده وزارت متبوع طرحی با عنوان تعالی مدیریت آموزشگاهی آماده کرده است و در ماه‌های آینده زمینه اجرای آن فراهم می‌شود، اظهار داشت: تا شروع سال تحصیلی تعدادی از مدارس کشور زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش هدف از اجرای طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در مدارس را آموزش تدوین برنامه پیشرفت عنوان کرد.

 

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی و تجربه کافی در مازندران امیدواریم از این طرح پیشتیبانی کند.


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان
کسب درآمد کسب درآمد ns1.oxinads.net ns2.oxinads.net