سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحول درمدیریت آموزشگاهی ویژه استان کردستان

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان :

تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب « داناب » منعقد شد


با حضور قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان و شانظری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ، تفاهم نامه همکاری طرح ملی دانش آموزی نجات آب « داناب » در سنندج منعقد شد . 

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب « داناب » روز سه شنبه پنجم اسفندماه 93 با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ، مسئولین و دست اندرکاران طرح در آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان برگزار شد .

در این نشست قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان یکی از رسالت های دستگاه تعلیم و تربیت را فرهنگ سازی در مسائل مختلف بیان کرد و با اشاره به اهداف و ساحت های تربیتی ، ساحت زیستی و بدنی را یکی از ساحت تربیتی مورد تاکید سند تحول بنیادین عنوان نمود و گفت : آموزش و پرورش فرا تر از مفاد این تفاهم نامه در راستای فرهنگ سازی و مصرف صحیح آب تلاش خواهد نمود . 

وی با تاکید بر اختصاص موضوعات انشای دانش آموزان به کمبود آب و ضرورت مدیریت منابع آبی و مصرف صحیح این عنصر حیاتی در کنار اجرای تفاهم نامه ؛ نقش دانش آموزان را در فرهنگ سازی و نهادینه نمودن مصرف آب و انتقال مسائل و آموزش های لازم به خانواده مهم دانست و اظهار داشت : بازدید دانش آموزان از منابع آبی استان به خصوص سد ها در قالب اردوهای دانش آموزی می تواند ثمر بخش باشد .  

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان چاره اندیشی و توجه به مدیریت منابع آبی و مصرف درست آب را یک وظیفه ملی دانست و با تاکید بر ضرورت مشارکت کلیه دستگاه های فرهنگی از جمله اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما در انتقال پیام ، از آمادگی کامل آموزش و پرورش برای همکاری در این خصوص و اجرای مفاد تفاهم نامه خبر داد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت استان و چالش های پیش روی منابع آبی ، اختصاص سئوال پرسش مهر ریاست محترم جمهوری به موضوع کمبود آب را نشانه اهمیت آن دانست و گفت : این پرسش فرصتی برای مجموعه مدیریت آب استان است تا از کمک های فکری و راه کارهای دانش آموزان و فرهنگیان استفاده شود .

وی فرهنگ سازی در خصوص مدیریت منابع آبی و استفاده درست از آب در مصارف مختلف از جمله کشاورزی و شرب را مهم دانست و تصریح نمود اگر بتوانیم با استفاده از راه کارهای خوب گام های موثری برداریم از بابت آب نگرانی نخواهیم داشت .

وی برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان از منابع آبی و سدهای استان را یکی از برنامه های این مدیریت عنوان نمود و با اشاره به نقش دانش آموزان در انتقال و نهادینه سازی مصرف درست آب در خانواده از همکاری آموزش و پرورش در اجرای این تفاهم نامه تقدیر نمود .

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزان نجات آب « داناب » با همکاری آموزش و پرورش و مدیریت آب منطقه ای استان در سطح مدارس دوره اول متوسطه اجراء و بیش از 40 هزار نفر از دانش آموزان این دوره تحت پوشش آموزش های لازم قرار خواهند گرفت .

شایان ذکر است طرح ملی دانش آموزی نجات آب « داناب » از سال 90 آغاز شده و در سال تحصیلی جاری نیز با انعقاد تفاهم نامه همکاری برای چهارمین سال متوالی به مدت 4 سال در مدارس دوره اول متوسطه اجرایی می گردد .


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان
کسب درآمد کسب درآمد ns1.oxinads.net ns2.oxinads.net